Tots els vehicles elèctrics lleugers disposen de 2 anys de garantia, incloses les bateries, en les que aquest període també pot ser determinat en cicles. Cada fabricant ofereix més o menys garantia però que habitualment solen rondar els 600-1.200 cicles.
Es calcula que una bateria no hauria de perdre més del 20% de la seva capacitat de càrrega inicial després dels cicles que cobreix la seva garantia (habitualment entre 600 i 1.200 cicles o càrregues completes). Passat aquest període, la bateria continuarà funcionant perfectament i com a molt perdrà una mica d’autonomia.
No. Les bateries continuaran funcionant perfectament i amb normalitat però perdent paulatinament prestacions fins que la seva substitució sigui necessària.
Doncs hi ha diferents factors que condicionaran els kilòmetres que anuncia el fabricant segons el tipus de vehicle i model. Hi ha l’exigència que li fem al motor, el pes que ha de suportar, el desnivell durant els trajectes, la temperatura ambient… Podeu veure més informació d’aquest aspecte a la nostra entrada del bloc.
El cost per càrrega dependrà en gran mesura de la tarifa que es tingui contractada. A nivell orientatiu, pot oscil·lar entre els 0,45-1 € cada 100 Km d’ús.
Els vehicles que tenim a la venda disposen d’un sistema de càrrega totalment adaptat a les instal·lacions domèstiques. A través d’un transformador, es podran endollar a qualsevol endoll de 220 V tal com carregueu un dispositiu mòbil o qualsevol electrodomèstic. A més, la majoria disposen de bateries extraibles i de poc pes i volum, de manera que la podem portar amb nosaltres sense necessitat d’estar prop del vehicle, aspecte de gran utilitat especialment en ciclomotors i motocicletes.
No molt, encara que sempre s’han de seguir les recomanacions del fabricant per assegurar la màxima durabilitat, especialment quan no s’han d’utilitzar durant llargs períodes de temps. El no fer-ho podria comportar que la bateria entrés en mode “hivernació” per autoprotegir-se o fins i tot “la mort cel·lular de la mateixa”, que donat el cas s’hauria de substituir.
Encara que els vehicles elèctrics tendeixen al manteniment 0, certes parts com els pneumàtics, pastilles de fre o discs han de ser substituïts quan sigui necessari i revisats periòdicament per seguretat.
Sí. S’anomena BMS (Battery Management System) integrat dins la mateixa bateria i s’encarrega de gestionar i protegir la peça més cara i delicada del nostre vehicle.
No. Com a importadors ens encarreguem tant de subministrar recanvis com dels casos de garantia i suport tècnic, fent que la cobertura postvenda sigui total.